Könnyen érthető cikkek a TASZ blogján

Ez a TASZ blogja.
A blog egy internetes oldal.
A blogon írásokat lehet olvasni.
A TASZ azt jelenti, hogy Társaság a Szabadságjogokért.
A TASZ egy civil szervezet.
A TASZ megtanítja az embereknek, hogy mik a jogaik.
A TASZ az emberek jogait védi.
A TASZ az állammal szemben védi meg az emberek jogait.
A TASZ tanácsokat ad az embereknek abban,
hogyan védjék meg jogaikat.
Erre akkor van szükség, ha megsértik az emberek jogait.
A TASZ ügyvédei ingyen segítenek a bírósági perekben.
A TASZ segít a kiszolgáltatott embereknek.
Kiszolgáltatott az, aki nem tudja megvédeni magát.
A kiszolgáltatott emberek lehetnek roma (cigány) emberek, szegény emberek,
vagy fogyatékossággal élő emberek.
A TASZ segít, hogy a fogyatékossággal élő embereket ne bántsák.
A TASZ segít, hogy a fogyatékossággal élő emberek tanulhassanak.
A TASZ segít, hogy a fogyatékossággal élő emberek ne legyenek gondnokság alatt.
A TASZ segít, hogy a fogyatékossággal élő emberek ne éljenek intézetekben.
A TASZ segít, hogy a fogyatékossággal élő emberek maguk dönthessenek az életükről.
A TASZ sokféle üggyel foglalkozik.
Például amikor egy gyermeket azért vesznek el a szüleitől, mert a szülei szegények.
Vagy ha valakit azért bírságolnak meg, mert roma.
Vagy amikor valaki nem szervezhet tüntetést.
Vagy amikor valaki nem mondhatja el a véleményét.
Vagy amikor valaki fertőzést kap a kórházban.
A TASZ az ügyekről ír ezen a blogon.
A blogot bárki elolvashatja.
Fontos, hogy sok ember tudjon ezekről az ügyekről.
Fontos, hogy a fogyatékossággal élő emberek is tudjanak ezekről az ügyekről.
A fogyatékossággal élő embereknek is joguk van az információhoz.
Aki nem jut információhoz, az kirekesztődik.
A kirekesztődés azt jelenti, hogy nem tudnak bekapcsolódni a körülöttük lévő világba.
A TASZ segít abban, hogy mindenki információhoz jusson.
A TASZ segít, hogy mindenki tájékozott legyen.
A TASZ segít, hogy mindenki bekapcsolódhasson a körülötte lévő világba.
Mindenki, vagyis az is, aki rosszul hall, rosszul lát, lassan olvas vagy nehezen érti meg a bonyolult szövegeket.
A TASZ könnyen érthető cikkeket fog írni ezen a blogon.
Ez azt jelenti, hogy ezek az írások egyszerűen, érthető szavakkal lesznek megírva.
Ezeket az írásokat megértik azok az emberek is, akiknek nehezen megy az olvasás.
A TASZ minden hónapban fog ilyen cikkeket írni.
Ezeket a cikkeket a blogon lehet olvasni.
Ezeken a cikkeken rajta lesz ez a logó:
Keresd ezt a logót és olvasd el a cikkeket.
A cikkek megírásában a Down Alapítvány tapasztalati szakértői segítenek.
A Down Alapítvány tapasztalati szakértői sérült emberek.
A tapasztalati szakértő azt jelenti, hogy
ők tudják milyen fogyatékossággal élő embernek lenni.
Fontos, hogy elmondják a véleményüket a szövegekről.
Ők segítenek abban, hogy a szövegek könnyen érthetőek legyenek.
A Down Alapítvány honlapja: http://www.downalapitvany.hu /
Ha kérdésed van, keresd a TASZ-t nyugodtan.
Ide lehet nekik levelet küldeni: jogsegely@tasz.hu
Kedvesen fognak neked válaszolni.
Felhívni ezen a számon lehet őket: 06 1 279 22 35
Hétfőn 14:00 – 16:00 és szerdán 10:00 – 12:00 között lehet telefonálni.
Környei Kristóf